برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی 

برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی 

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۰
صغری میرزایی گفت:  با توجه به ظرفیت و امکانات موجود اقدام به برگزاری دوره آموزش صنایع دستی بومی منطقه کردیم.

«صغری میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح فعالیت های کانون حضرت رقیه (س) گفت: یکی از برنامه هایی که این کانون دنبال می کند مهارت آموزی و اشتغال بانوان روستا است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) دوساری افزود: در همین راستا با توجه به ظرفیت و امکانات موجود اقدام به برگزاری دوره آموزش صنایع دستی بومی منطقه کردیم.

وی بیان کرد: بانوان روستا در این دوره آموزشی با استفاده از برگ درختان نخل، طرز ساخت حصیر، سبد، جاردو، بادبزن و غیره را فرا می گیرند و پس از مهارت آموزی می توانند با تولید این صنایع دستی به معیشت خانواده های خود کمک کنند.

میرزایی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، ترویج معارف قرآن کریم است و به همین منظور دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) دوساری ادامه داد: این دوره ها ۳ روز در هفته برای قرآن آموزان برگزار می‌شوند.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اهالی روستا، طرح شنبه های کتاب هر هفته با معرفی یک کتاب مفید درباره سبک زندگی و سیره اهل بیت (ع)، زندگی نامه شهدا و غیره برگزار می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: شنبه هایی که همراه با معرفی کتابی از زندگی شهدا است این طرح را در گلزار شهدا اجرا می شود و تا علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اعضای کانون ها با شهدا بیشتر مانوس شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) دوساری یادآور شد: طرح سه شنبه های تکریم نیز هر هفته با تجلیل از خانواده های معظم شهدا، فعالان قرآنی و فرهنگی اجرا می شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: هدف ما از اجرای این برنامه ها جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، غنی سازی اوقات فراغت و مهارت افزایی آنها است.

پایان پیام/ 586